Pár zajímavostí a obrázků z natáčení

PÁR ZAJÍMAVOSTÍ A OBRÁZKŮ Z NATÁČENÍ
Přestože je trilogie Pán prstenů považována za dílo jednoho muže, Peter Jackcon vůbec nebyl na natáčení řady scén přítomen. Aby se dodržel časový plán, pracovalo současně až sedm natáčecích štábů, jejichž výsledky Jackson kontroloval pomocí satelitu. Některé scény točil i producent Barrie Osborhne a úvodní scény Návratu krále, sledující Glumova transformaci, režírovala spoluautorka scénáře a Jacksonova partnerka Fran Walshová. Nedávno se dokonce vynořila záhy vyvrácená spekulace, podle níž Walshová natočila celé Spoleenstvo a Jackson až další dva díly.
Přestavitel Sama Sean Astin kvůli natáčení přibal šestnáct kilo. ,,Připadal jsem si nemotorný a bál jsem se, že se zraním," svěřuje se Astin. ,,Natáčet scénu, kde na mě Glum křičí, že jsem líný a tlustý hobit, pro mě nebylo příjemné." V pánovi prstenů si zahrála i Astinova tříletá dcera Alexandra - jeto ta dívka, která na konci trilogie běží k Samovi. Návrat krále měl přitom původně končit komentářem elfky Galadriel, popisujícím další osudy členů Společenstva. Nakonec však film uzavírá stejná věta jako knihu - Sam pronese: ,,Tak jsem se vrátil."
John Rhys-Davies, který hraje trpaslíka Gimliho, je ve skutečnosti nejvyšší z celého Společenstva - měří 185 cm. Rhys-Davies, který kromě Gimliho namluvil i enta Stromovouse, tak většinu času strávil na kolenou, navlečený do třicetikilového brnění. Navíc se u něj při natáčení vyvinula alergická reakce na make-up, po níž se mu sloupala kůže na celém obličeji: ,, Pod očima jste mi mohli hrát piškvorky," vtipkoval herec.

Komentáře