Theodénův tajný deník ze Dvou Věží

TAJNÝ DENÍK THEODÉNA ZE DVOU VĚŽÍ
Den jedna: Zoufale potřebuju nového osobního asistenta. Kontaktoval jsem agenturu Patolízal do devadesáti minut v Železném pasu. Asi je to nejvýhodnější, protože když vám nedodají patolízala do devadesáti minut, dostanete skřeta zadarmo. Nevím, co bych dělal se skřetem, tak doufám, že patolízal dorazí včas.
Den dva: Dorazil nový patolízal. Žádný fešák, ale koneckonců každý nemůže být nafoukaný blbeček
s ohonem jako Eomer. Červivec mi slíbil, že mi zařídí proměnu vzhledu s novou řadou Sarumanovy kosmetiky. Dušuje se, že budu vypadat svěže a mladě.
Den tři: Šedé vlasy?
Den čtyři: Ta proměna dopadla strašně. Nevypadám svěže a mladě, připomínám spíš trpasličího albína naloženého dva roky v Mrtvých močálech. Obávám se, že Červivec jede po Eowyn. Nedivím se mu, Eowyn je docela kost. Nevím, jak se z toho chce vyvlíknout, když se tak nosí. Vždycky jsem jí říkal, že když se chce tvářit jako splašená Štítonoška, musí počítat s tím, že si jí chlapi budou všímat.
Den šest: Proč si nikdo nevšiml, že vypadám jako chroust? Eomer ani nekomentoval moji novou řasenku. Je tak rozmazlený. "Já chci párty. Já chci poníka." Vyhodil jsem ho z Rohanu, když je tak uřvaný.
Den sedm: Změnil jsem názor na tu proměnu. Začalo se mi to líbit, protože najednou si mě nikdo nevšímá. Můžu v pohodě sedět celý den na trůnu.
Zasloužené volno. Rohanští jsou tak únavní a nehygieničtí.
Den osm: Konec volna. Přijel Gandalf a taky si nechal změnit vzhled. Nebaví mě. Nesnesu, že ještě někdo jiný má nový a odvážný vzhled. Primadona! Přivedl s sebou tři chlapečky v různých velikostech. Ta moje banda bodyguardů je úplně vedle z toho mrňavého chlupatého mloka, elfího hezouka a neoholeného otrapy. Evidentně to chce zlepšit bezpečnostní opatření.
Den deset: Zaútočili na nás skřeti. Aragorn spadl z útesu, asi se chce vyhnout bitvě. Tolik o hrdinném králi lidí.
Den jedenáct: Přijel jsem do Helmova žlebu. Dám si pořádného šlofíka.
Den jedenáct, později: Ze spaní mě vyrušil Aragorn, který nakonec není mrtvý. Valí se na nás absolutně neskutečné množství skřetů. Morálku mužstva nijak nezlepšil Aragornův pokus vyklouznout zadními dvířky. Poslal jsem ho už třikrát špatnou cestou do vinných sklepů. Jestli z toho nevyváznu já, nevyvázne ani on. Stejně je to jeho vina. Nevím sice proč, ale je.
Den třináct: Kde je kůň a jeho jezdec? Ne, vážně, kde jsou? Byl to můj nejoblíbenější kůň.
Den třináct, později:Velice efektně prohráváme. Překvapuje to někoho? Mě teda ne.
Den šestnáct: Hrdinská scéna sebeobětování zničena příjezdem Gandalfa a toho otravy Eomera. Proč Gandalf čekal, až se setmí? Asi aby ve tmě víc zářil. Přehrává. Oplatil jsme mu to tím, že jsem všem svým mužům řekl, že pod tou bílou róbou nosí černé punčochy. Kdo první uvidí jeho podvazky, může se za odměnu pomazlit s Legolasem. Tak a kdo teď vládne plameni Arnoru?

Komentáře