Druhé výročí založení blogu

DRUHÉ VÝROČÍ ZALOŽENÍ BLOGU
Ahoj všichni, co jste přišli!
Tak takhle nějak jsem zdravila v historicky prvním článku, co se na blogu objevil 20. 6. 2006. Od té doby dneska uplynuly krásné dva roky. Stránce se vede moc dobře, návštěvnost rapidně stoupla a komentářů taky přibývá více než v začátcích. No, co bych měla do narozeninového gulášku psát? Minule to bylo takové nějaké hodnocení; co říkáte tomu, kdybych vám teď na pár řádcích popsala a přiblížila zákulisí blogu, jak vlastně vznikají články, kde co sháním a možná i pár fint bych přidala... :o)
Už zhruba půl roku před tím, než tyhle stránky vznikly, jsem začala přemýšlet nad tím, že by bylo fajn mít na internetu taky kousek vlastního místa... Obrázků přibývalo jako hub po dešti a informace jsem nasávala jako sací papír a já se chtěla o to, co mám a vím podělit. Žádný programovací jazyk kromě Pascalu jsem v tu dobu neuměla, tudíž mi připadala moje šance na jednoduchý web v nedohlednu. Až o jedné volné dvouhodinovce IVT jsem narazila na blog.cz a řekla si, že to prozkoumám. No a výsledek vidíte sami... :o)
Články jsem zpočátku udělala a hned zveřejnila; do měsíce jsem tedy měla celkem pět šibeničních termínů - mnou sobě daných uzávěrek, kdy něco přidat (později jsem to strhla na čtyři). Ale naštěstí jsem za nějakou dobu přišla na to, že články se mohou zveřejňovat samy i beze mě, čehož notně využívám (všimněte si někdy těch hodin...) a i tento článek byl (jak doufám) zobrazen přesně tak. Totiž - aby jste rozuměli - momentálně se nacházím někde ve Zruči nad Sázavou na druhém dnu školního výletu... Vymyslet, co vlastně zveřejnit bývá asi nejtěžší. Přiznávám se, že blog vlastně vzniká na papíře, kde si napíšu tak tři až čtyři po sobě jdoucí měsíce a dumám, co, jak a kdy zveřejnit; jednou abych se strefila na nějakou událost, jindy aby články s podobným tématem nešly nahusto po sobě. Pak různě sháním, dávám dohromady i víc článků, překládám z angliny a tak dále. Následně vymyslím data a dělám zase na další měsíc až dva dopředu. Ono to možná vypadá, že to není vůbec složité, ale věřte mi, občas se mi pořádně rosí čelo... :-)
Grafická podoba článku nebývá většinou moc drama, ovšem v případech, kdy nemůžu u mě na PC v PP galerii najít obrázek, který mám stáhnutý a vím, jak vypadá, se někdy musím hodně držet... Jinak - obrázky si můžete stahovat a kopírovat k sobě, nemám na ně patent ani výsadní právo. Rada jak nějakou pěknou fotku ulovit? Hledat, hledat a hledat. :o) Ne, vážně to tak je, protože mnohdy i ty nejkrásnější obrázky, kterých si cením, jsem našla při náhodném prolízání internetu (musíte vlízt všude, nespokojitse jen s tím, co nabídne vyhledávač...).
S celkovou podobou blogu jsem tak nějak válčila sama, no mnohdy to nedopadlo nejlíp. Ale - a za to jsem moc a moc vděčná - tohohle nedostatku si všimla Halfirien a vytvořila mě dva krásné vzhledy, nevím jak vám, ale mě se oba dva moc líbí a tenhle asi nejvíc. Díky Halfirien! Taky se zkusím o něco pokusit, ale za výsledek neručim :o)
Blog vznikl se záměrem na jednom místě a v jednom čase uspořádat všechny možné informace, které jsou různě roztahané všude možně tak, aby bylo jejich vyhledávání a zjišťování co možná nejjednodušší a aby se zde osamělý poutník znavený bludištěm internetu cítil dobře. Jestli se to povedlo, můžete říct jen a jen vy, kteří tu jste.
Ovšem nemám pouze ohlasy z naší medem a strdím oplývající země, ale taky ze zahraničí. Jistě jste už četli, odkud sem lidé zabloudili. Prozrazuju fígl, jak toto zjistit: Na SEZNAMU zadejte do vyhledávače něco jako TopList + název vašich stránek. Vyjede vám pár odkazů a jeden bude právěvýpis návštěvnosti. Když na něj kliknete, zobrazí se vám tabulka se zaškrtanými hodnotami, ale u kolonky ZEMĚ to chybí. Zaškrtněte ji proto a vyberte si den - dnešek a nebo včerejšek. Klikněte na UKÁZAT VÝPIS (tak nějak) a úplně dole potom, až se vám výpis zobrazí, najdete země, ze kterých k vám někdo přišel. Jinak to bohužel nejde, vyždycky to musíte dělat takto... Kromě skoro celé Evropy sem zabrousily státy jako Pakistán, Malta, Israel, Venezuela, Čína, Uruguay, USA, Turecko, Gruzie a to nejlepší na konec: Nový Zéland!
Co říct závěrem? DĚKUJU! Za přízeň, za informace, za obrázky, za pochvaly, za podporu a za nezjištnou pomoc. Za návštěvu.
Přeju vám všem, aby se vám dařilo, aby se všechny vaše sny a tužby splnily a aby po každé bouřce vysvitlo sluníčko.
Vaše Jíťa a Ernil-i-pheriannath :o)
Ať vám nohy nikdy nevypelichatí!
P.S. Nezapoměňte na soutěž s tajnými deníky, více je v rubrice Ankety, čl. Anketa o nejoblíbenější tajný deník ze Společenstva Prstenu!
P.P.S. Že já jsem něco slibovala, co? Tak za prvé: Quenijština začne příští měsíc, připravte se! A za druhé, dlužím nějakou fotku z Anglie ze dnů 4. - 9. 9. 2007, že jo? Tady je:

Komentáře