Před deseti lety to začalo...

PŘED DESETI LETY TO ZAČALO...
Ano, vážení a milí přátelé, dnešním dnem - 11. 10 - uplynulo už 10 let od první klapky Pána Prstenů natáčeného v krásné krajině Nového Zélandu režisérem Peterem Jacksonem. Za nejstarší záběry co - se trilogie týče - se dají považovat scény z odchodu Froda a Sama z Kraje v momentě, kdy se na poli sedláka Červíka srazí se Smíškem a Pipinem a jejich lupem v podobě čerstvé sedlákovy zeleniny.
Vzpomínáte si na ty časy, kdy veřejnost fanoušky počínaje a kritiky nekonče očekávala nejnovější zprávy, fotky a záběry z připravovaných filmů; na všechno to ,,šílení" okolo Tolkienovského světa a taky na to, jak se, jakoby najednou, na pultech knihkupectví ojbevily Tolkienovy knížky, které aby člověk předtím hledal kde se dalo?
Pamatuju si na jeden moment z mého života, kdy se mě taťka v obchodě zeptal:,,Nechceš taky toho Pána Prstenů?" Já jen lakonicky odvětila ,,Ne." a pomyslela si:,,Nějakej Američan napsal nějakou kravinu a všichni se můžou zbláznit..." Berte to, prosím, s rezervou: tehdá mi bylo asi 10 let, o PP jsem nevěděla absolutně nic a vůbec jsem netušila, že za nějakých 3,5 roku se stanu jeho velkým obdivovatelem a nedám na něj dopustit... :o)
Vaše Jíťa :o)



Komentáře