Moje Tolkienistická sbírka

Milí Ringers,
jak určitě víte, před asi týdnem jsem vyhlásila akci s názvem "Ukažte svou LOTR sbírku", ve kterém jsem mimo jiné avizovala, že vám tu na blogu představím v jednom extra článku celou svou kupičku miláššššků - čili všeho toho, co jsem za 11 let s LOTR "nahrabala" a co si žárlivě střežm - stejně jako draci stráží svůj poklad.
Takže, račte vsoupit do mého pokojíku a prohlídnout si, co se v něm všecko dá objevit :)

Začneme knížkami. Vlastním Společenstvo Prstenu, Dvě věže a Návrat krále, dále pak Hobita (česky a anglicky), a Silmarillion (ten na fotce není, neb ho mám v Brně).
Z knih, co se Tolkiena nějak dotýkají, tu mám knížky: Pán Prstenů a Filozofie, Skutečná Středozem a Frodova cesta.
Dále tu pak jsou publikace věnující se filmovému zpracování: 3 filmoví průvodci (každý zvlášť pro jeden film), souhrnný filmový průvodce, a má milovaná knížka od Seana Astina Tam a zase zpátky (ta se mi nějak z fotky ztratila).
Co mě na všech těchto úlovcích těší je, že mě dohromady vlastně ani moc nestály. Spoustu z nich jsem dostala k narozkám/Vánocům/za výzo (aneb rodina zjistila, že nemusí vymýšlet nic složitýho na dárky :D), jiné byly ve slevě, či ve výprodeji při likvidaci knihkupectví... no a asi jen 3 jsem pořizovala za původní cenu (a ještě ne najednou). :)
Co se obálek týče, nejvíc se mi líbí minimalistický styl použitý na Společenstvo Prstenu (a stejně tak mám provedený i Silmarillion). :)



Když se podíváte doprostřed horní fotky, uvidíte tam kousek fialových desek, na kterých je nalepený obrázek Prstenu. Tahle věc ukrývá spoustu výstřižků, stránek z novin a časopisů, a dokonce i časopisy samotné!
Našli byste tam například pohledy, které jsem vyhrála kdysi dáááávno v soutěži "Středozem kolem nás" na http://www.pan-prstenu-film.cz :

Dále tu pak schovávám spousty článků a výstřižků ze starých ABC,nějakých dalších pochybných plátků pro mládež a novin:


A též tu mám takovéhle skvosty - dvě Ábíčka a jeden Fantasy Speciál (ulovený v antikvariátu za 10 Kč) věnovaný Návratu krále! Unitř je spousta povídání o filmu, postavách, Tokienovi a dokonce je tam i krátká lekce quenijštiny od Laisi Finwen:

Nechme nyní nadupanou fialovou složku být a koukněme se kousek vedle. Zde vidíte vykopírované reportáže o Novém Zélandu z nějakých cestovatelských časopisů, modrou brožurku o NZ (z výprodeje knihkupectví za dvacku), sešit s výcucem z cca třetiny Silmarillionu, sešitky s nedokončenou quenijskou gramatikou a kouskem slovníku a pak takový šílený klenot: kousek překladu učebnice maorštiny :D


Taktéž mapy jsou u mě k nalezení:

Jo, a taky nesmím zapomenout na kazety s filmy! Společenstvo jsem vyhrála :)

Dále to svého LOTR bohatství počítám stažené soundtracky, plášť (trošku divně střižený, ale co už :D), asi 3000 stažených obrázků z internetu, vypsané runové abecedy, sešitek s poznamenanými básněmi a písněmi z PP, Hobita, Silmarillionu, Nedokončených příběhů atd., a také obsah tohoto blogu :)

Tož, toliko k mé sbírce, nyní je na vás, abyste se pochlubili - viz TENTO ČLÁNEK.
Vaše Jíťa :)

Komentáře