První kulatiny :)

Drazí Ringers, přátelé, kamarádi, známí, návštěvníci a poutníci,
rok se s rokem sešel a tento blog slaví opět narozeniny. Letos se ovšem jedná o významné výročí: ernil-i-pheriannath.blog.cz dnes, 20.6.2016 existuje již 10 let!


Kdybyste se mě před onimi deseti roky zeptali, na jak dlouho to vidím s existencí právě vytvořeného blogu, řekla bych vám, že na pár let, než se naučím dělat webovky sama. A dneska, po celé té době, kdy už jsem pár webovek udělala, tu stejně pořád sedím u toho samého textovného editoru jako tenkrát, a ťukám výroční článek. :D Postupem času jsem měla sice období, kdy jsem seriózně uvažovala o stěhování na vlastní web, ale pak mě ta myšlenka přešla, ani nevím, proč.

Co mi má blogová éra dala (protože na "vzala" se kromě trochy času nedá odpovědět)? Díky blogu jsem si v mládí a dospívání rozvíjela svůj psaný projev, učila se, jak udělat článek alespoň trochu zajímavým, jak stránku propagovat a kde. Taktéž jsem se naučila hledat informace ve změti internetu, trochu si pocvičovala angličtinu, a sem tam se pokoušela zlepšit své grafické umění při plození vzhledu :D
Zapomenout ovšem nesmím ani na blogové přátele. Někteří z nich už sice neblogují, ale jsme třeba spřátelení na fb a tak se stále trošku sledujeme :) Ráda bych tedy pozdravila Clarett alias Riolku, Caddy, Ynku, Iness, Nazghúla, Silwiniel, Aiwendila, Halfirien, Arwen a Éowyn, Vendy, Kořenku Vendy, a taky celou bandu z Mittalmaru :)
Dokonce - a to bych do svého introvertního já neřekla - jsem se s některými kolem blogu i potkala: nejdřív s Aïwendilem, u kterého jsem byla na premiéře prvních dvou Hobitů a se kterým se občas pořád potkáváme ve vlaku, a dále pak s Mittalmaří veselou skupinkou :)

Jo, a taky mě blog naučil plánovat hooodně dopředu :D Takto jsem si dříve dopředu psávala, jaký článek kdy zveřejím:


Jistě jste si všimli, že od cca půlky roku 2011 došlo k poklesu počtu vydaných článků a také k mojí časté neaktivitě, která trvala, řekněme, někdy do začátku roku 2015. Je to sice smutné, ale je to tak, přešla jsem tehdá na VŠ a vzhledem k zaměření mého studia (Informatika a poté Počítačové a vestavěné systémy) jsem neměla na blog tolik času, jako dřív. Jednak mě zaměstnávaly (a stále zaměstnávají) projekty, a jednak jsem také začala víc existovat mimo svou uzavřenou bublinu: našla jsem si na škole bandu fajnových kamarádů, se kterými dodnes chodíme na pivko, něco si zahrajeme, děláme prázdninové akce a podobně. Tudíž pro mě začalo být důležitější to, že se od komplu po celém dni konečně odlepím a jdu na chvíli ven, než abych ještě přemýšlela o tom, co napsat, kdy to vydat a podobně.
Před rokem mě má poměrně značná neaktivita začala mrzet, a zjistila jsem, že když na to pujdu pomalu a bez nějakých šílených plánů, pujde to i se školou, prací, focením a kamarády. A tak jsem opět trochu přiložila pod kotel a snažím se za měsíc publikovat alespoň jeden článek, a taky víc přidávám na svůj druhý blog, Allarmedar, hlavně fotky a nějaké to povídání ze života a z cest.


A tak to chci udržet i nadále: stále nepravideně přidávat články (a možná se kromě klasických témat, jako jsou třeba Postavy nebo Místa Středozemě, dočkáte dalšího středozemského příběhu, podobně, jako tu přes zimu vycházela Diamanta), občas udělat nějakou akci typu "Ukažte svou LOTR sbírku", navštěvovat oblíbené blogy, a podporovat je v činnosti. Nespěchejte prosím na mě, netlačte. Nikdy jsem odsud neodešla a nemám to ani v úmyslu, protože život bez tohohle místečka by byl o mnoho smutnější. Jen jsem trochu vyrostla, a musím řešit i jiné věci, než jen "co udělá mamka k obědu?" a "jakou knížku si přečtu dál?" nebo "a co napíšu za dva měsíce na blog, aby to tematicky sedělo?" :D

Budu moc ráda za návštěvy, komentáře, rady, tipy, odkazy, příspěvky na fóru či liky na facebookové stránce, a třeba i pozvánky na nějaké reálné akce, když budu moct (a introvertismus nebude mít svou chvilku), pokusím se nějaké veselé setkání navštívit :)

Závěrem článku chci vám všem, kteří jste mým blogem kdy prošli, poděkovat, protože i když jste třeba nezanechali komentář, byli jste příčinou větší návštěvnosti, která mě, stejně jako písemné vzkazy, motivovala (a stále motivuje) k pokračování. :)
Takže: díky moc, přátelé, mějte se krásně, užívejte léto, a pozvedněte pintu piva od Zeleného Draka na oslavu deseti let ernil-i-pheriannath! :)

Vaše Jíťa :)

Komentáře